Logo

ПЕДАГОГІЧНИЙ ЧАСОПИС ЛЬВІВЩИНИ

Logo2
search_left


Конкурс "Медіа і діти - 2016"

Опубліковано: Понеділок, 30 січня 

min
max

Упродовж 2016 року проходив Всеукраїнський щорічний конкурс дитячої медіатворчості під назвою «Діти. Медіа. Світ.». Конкурс проводився згідно з Концепцією впровадження медіаосвіти в Україні, схваленої Президією Національної академії педагогічних наук України та Програмою всеукраїнського експерименту з упровадження медіаосвіти у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженою МОН України (наказ № 886 від 27.07.2011) та був присвячений актуальним проблемам взаємодії дитини з сучасним медіапростором.

У конкурсі брали участь діти, які вивчають медіаосвітні курси (Медіакультура, Основи медіаграмотності та інші). Метою конкурсу, згідно з Положенням, було:

– підготовка дитини до ефективної взаємодії з сучасним медіапростором, формування в школярів медіакультури і медіаграмотності;

– створення майданчика для реалізації творчих задумів дітей, які вивчають медіаосвітні курси;

– профілактика зловживань медіа та протистояння потенційним негативним впливам, яких може завдавати неякісна медіапродукція;

– підвищення спротиву молоді агресивній пропаганді, активізація виховної та патріотичної роботи серед учнів, збереження і розвиток інтелектуального потенціалу України, державна підтримка талановитої молоді та творчої праці вчителів, викладачів, керівників студій тощо.

У  конкурсі взяли участь і школярі Львівщини. Обласний конкурс «Діти і медіа - 2016» був складовою всеукраїнського конкурсу дитячої медіатворчості під назвою «Діти. Медіа. Світ.».

 

            Конкурс складався з окремих номінацій:

  1. Фотоконкурс «Люблю Україну!».

Головна мета – залучення дітей до медіатворчого процесу зі створення власного фотографічного медіаконтенту як посередника комунікації між автором і глядацькою аудиторією, що формує більш глибоке розуміння ролі медіазасобів у житті сучасної людини.

У фотоконкурсі  було оголошено такі номінації:

1) фотокартинка,

2) фотосерія,

3) відео,

4) мотиватор,

5) картинка-колаж,

6) цифрований малюнок.

 

  1. Конкурс творів-звітів про інтерв’ювання дітей молодшого віку «Телевізійні вподобання в родині» передбачав підготовку  твору-звіту про проведене старшокласником інтерв’ю із дитиною (дітьми) молодшого віку про те, яким телевізійним уподобанням надають пріоритет в родині. Старшокласники досліджували ставлення дітей до українських каналів, тематики медіаконтенту, до телебачення; узагальнювали думки про те, яким телебачення є сьогодні і яким воно має бути.
  2. Конкурс творів-звітів про інтерв’ювання дітей молодшого віку «Діти і комп’ютерні ігри» передбачав підготовку твору-звіту про проведене старшокласником інтерв’ю із активними кіберкористувачами про те, яке місце займають комп’ютерні ігри в їхньому житті та ставлення батьків до цього захоплення, особливості взаємодії дитини з віртуальною реальністю через ігри. Учні досліджували  ресурси і ризики комп’ютерних ігор.
  3. Завданням конкурсу творів-звітів про інтерв’ювання дітей молодшого віку «Діти і соціальні мережі» була підготовка твору-звіту про проведене старшокласником інтерв’ю із активними кіберкористувачами. Учасники досліджували, яке місце займають соціальні мережі в житті дітей та ставлення батьків до цього захоплення, особливості взаємодії дитини з іншими за допомогою мережі. Ця номінація надала можливість учнівській молоді дослідити й усвідомити ресурси і ризики спілкування он-лайн.
  4. Конкурс творів-звітів про інтерв’ювання однолітків «Український медіагерой» передбачав підготовку  твору-звіту про проведене старшокласником інтерв’ю із своїми однолітками про  улюблених українських медіагероїв (персонажів, акторів, співаків, спортсменів, політиків тощо). Ця номінація надала можливість дослідити, яких медіаособистостей знає сучасна молодь, до кого вона виявляє прихильне ставлення, а до кого – ні та виділити типові риси популярних медіаперсонажів, які притаманні українському медіапростору.
  5. Конкурс творів-звітів про дослідження «Українське телебачення і патріотизм молоді»      мав на меті виявити вплив телебачення на розвиток патріотичних почуттів до своєї країни в учнів молодшої, середньої і старшої школи та створити медіазаходи патріотичного виховання в школі.

 

У цьому конкурсі  взяли участь 48 школярів Львівщини віком від 8 до 16 років.  . Переможцями у різних номінаціях стали 18 учасників:

 

  1. Худа Богдан, учень Бібрської ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Уляни Кравченко Перемишлянського району (Твір на тему: «Діти і комп’ютерні ігри»).
  2. Крецул Кароліна, учениця Львівської державної комунальної середньої загальноосвітньої школа №3 (Фотокартинка: «Людина з камерою», Фотосерія на тему: «Моє улюблене містечко»).
  3. Тимусь Анастасія, учениця Бродівської гімназії ім. І. Труша (Твір на тему: «Діти в соціальних мережах»).
  4. Сінкіна Лілія, учениця Червоноградського навчально-виховного комплексу №13 (Фотосерія «Моє затишне містечко»).
  5. Мельник Анна, учениця Червоноградського навчально-виховного комплексу №13 (Фотосерія «Моє затишне містечко»).
  6. Павлишин Уляна, учениця Львівської державної комунальної середньої загальноосвітньої школи №3 (Фотосерія: «Перлина України»).
  7. Оринчак Марія, учениця Старосамбірського Центру дитячої та юнацької творчості (Твір на тему: «Діти в соціальних мережах»).
  8. Потічна Ярина, учениця Рудниківського НВК «ЗНЗ І-ІІІ ст.-ДНЗ» Миколаївського району (Фотоконкурс, номінація «Мотиватор», тема: «Ми активні громадяни-патріоти»).
  9. Яцишин Василина, учениця Рудниківського НВК «ЗНЗ І-ІІІ ст.-ДНЗ» Миколаївського району (Фотоконкурс, номінація «Мотиватор», тема: «Ми активні громадяни-патріоти»).
  10. Грабович Христина, учениця Рудниківського НВК «ЗНЗ І-ІІІ ст.-ДНЗ» Миколаївського району (Фотоконкурс, номінація «Картинка-колаж/тема» Твір на тему: «Веселкова Україна»).
  11. Візничак Оксана, учениця Сопошинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Жовківського району (Твір на тему: «Діти і соціальні мережі»).
  12. Нагуляк Ірина, учениця Жовківської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 (Фотоконкурс «Люблю Україну» Рекламний ролик про свій рідний край).
  13. Козаченко Марта, учениця Жовківської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 (Фотоконкурс «Люблю Україну» Рекламний ролик про свій рідний край).
  14. Керницька Юліана, учениця Жовківської ЗОШ І-ІІІ ст. №1 (Фотоконкурс «Люблю Україну» Рекламний ролик про свій рідний край).
  15. Мичка Галина, учениця Новокам’янської ЗОШ І-ІІІ ст. Жовківського району (Твір на тему: «Діти і комп’ютерні ігри»).
  16. Тимуш Уляна, учениця Великогрибовицької ЗОШ І-ІІІ ст. Жовківського району (Твір на тему: «Телевізійні уподобання в родинні»).
  17. Фурта Марія, учениця Великогрибовицької ЗОШ І-ІІІ ст. Жовківського району (Твір на тему: «Діти в соціальних мережах»).
  18. Леськів Лілія, учениця Великогрибовицької ЗОШ І-ІІІ ст. Жовківського району (Твір на тему: «Діти в соціальних мережах»).

 

На підсумковій конференції за результатами конкурсу «Діти і медіа», яка відбулася у приміщенні Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти,  учні-переможці представили свої конкурсні роботи, а саме: фотокартинки, фотосерії, відеоролики та твори.

 

Педагогічні працівники (медіапедагоги), учні яких брали участь у конкурсі, а також  педагоги, які викладають медіаосвітні курси з 2014 року, презентували свій досвід навчання медіаграмотності.

 

Особливе зацікавлення викликали, звичайно, презентації дітей. Діти представляли і коментували відео та фото про рідні міста і села; аналітичні звіти  про телевізійні уподобання та роль Інтернету, соціальних мереж, комп’ютерних ігор у їхньому житті та житті їхніх однолітків. Аналізуючи отриману інформацію під час досліджень, учні дійшли висновку, що Інтернет є невід’ємною частиною сучасного світу. Він має позитивні та негативні риси. Попри значні недоліки, Інтернет і соціальні мережі відкривають перед  сучасною людиною безліч можливостей.

Підлітки  схильні проводити більшу частину часу в Інтернеті, відчуваючи на собі всі його негативні впливи, такі як: викривлення хребта;  погіршення зору;  порушення в психічному розвитку.

Соціальна дезорієнтація і багато інших станів є результатом негативного впливу довгого перебування в Мережі. Багато  підлітків потрапляють у зону ризику, у них з’являється комп’ютерна ігрова залежність (онлайн-ігри) або Інтернет-залежність, яка, проявившись ще в дитинстві, може супроводжувати підлітка і в дорослому житті.

Однак є і переваги: спілкування із близькими людьми, родичами та друзями; необмежений доступ до розваг; онлайн-шопінг.

Що стосується телебачення, то воно у сучасному світі є надзвичайно популярним. Будь-яка дитина не уявляє свого життя без нього. Позитивим є те, що школярі розуміють, що «справжнє щастя – реальне, а не віртуальне. Щастя – в друзях, в рідних, у  живому спілкуванні, у  відчутті того, що тебе люблять і ти потрібен, чи потрібна…»

 

Педагогічні працівники обмінялися досвідом викладання медіаосвітніх курсів у загальноосвітніх навчальних закладах області, зазначивши, що медіаграмотність – це насамперед уміння розкодувати інформацію. Вивчення основ медіаграмотності сприяє розвитку таких основних умінь учнів, як критичне оцінювання інформації в медіа; свідоме ставлення до сприйняття та розповсюдження інформації; уміння читати, аналізувати, оцінювати і здійснювати комунікацію з використанням різних форм медіа; здатність створювати медіапродукти самостійно.

Інтерес до медіаосвіти у школярів обумовлений як легкістю, нестандартністю навчання й відсутністю контролю, так і отриманням прикладних навичок та вмінь: «Ми навчились робити презентації й тепер вміємо правильно розставити інформацію…»,  «Я займаюсь фотографією, а це ж теж інформація, тепер я побачила, як нею можна маніпулювати…». Медіаосвіта відкриває для учнів значні можливості для власного творчого прояву, розуміння необхідності такого знання для сучасної людини: "Це щось нове, зовсім не схоже на всі інші предмети, дуже сучасне і, найголовніше, - практичне". Курс медіаосвіти викликає значний інтерес майже у всіх: "Предмет захоплює, він подобається і подобається більшості”.

Переможці конкурсу були нагороджені цінними подарунками,  грамотами та дипломами Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та Національної академії педагогічних наук України. Усім педагогам, які готували учнів до конкурсу, було вручено подяки.

За вагомий особистий внесок у розвиток медіаосвіти в Україні, активну дослідно-експериментальну роботу і віддану, сумлінну працю з розвитку медіакультури молоді подяками ЛОІППО та дипломами НАПН України були нагороджені педагоги Львівщини, які викладають медіаосвітні курси з 2014 року.

 

 

 

 

Методист КРО                                 Ольга Онанко

Немає коментарів


Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання